instagram facebook
חדש

צעד- תמונות מחיי המין האנושי

מופע תיאטרון ויזואלי ומסחרר בהשראת רב המכר של יובל נח הררי: ״קיצור תולדות האנושות״.

אז מה הסיפור שלנו? לפני שנים היה ההומו סאפיינס סתם עוד בעל חיים חסר חשיבות מיוחדת, עד שהפך עצמו לאדון כדור הארץ ולאימת המערכת האקולוגית כולה. האם הסיפור שלנו הוא סיפורה של החיה שגילתה את האש? או של החיה שפיתחה את השפה? ואולי על החיה שהשתלטה על העולם, ועשתה לו מה שעשתה… ואולי זה הסיפור על החיה שהפכה את עצמה לאל? או הסיפור על החיה שלא ידעה מה היא רוצה…

האם יש דבר מסוכן יותר מאלים שלא יודעים מה הם רוצים?

עיבוד לשבעה שחקנים, שלד ומצלמה, המציג בפנינו את מסעו המופלא של המין האנושי, ההומו ספייאנס, אנחנו – מהיותנו חיה אחת מיני רבות, ועד הפיכתנו לשליט הבלתי מעורער של העולם. 

פרוייקט ייחודי זה מותח את גבולות השפה התיאטרלית של האנסמבל, ומשלב את שפת התיאטרון החדשנית והייחודית לו, הפאפט סינמה, תיאטרון, קולנוע לייב ובובנאות, יחד עם תנועה, מוסיקה מקורית ושפות בימתיות נוספות. כך, במקביל להתפתחות סיפורו של המין האנושי, גם המופע מתפתח סגנונית, כמו תוהה יחד איתנו – מהו הצעד הבא.

כתבו עלינו:

"…זה יפה כל כך, כי כל מה שהוצג פה, כשבמרכז האגו האנושי, מתקיים כתמונת מראה הפוכה: בצניעות אמיתית. ברור שכל יוצר ושחקן בהצגה נוכח פה לא כדי לככב, אלא למען מטרה גדולה יותר, חברתית ואנושית. זו עבודת אנסמבל עמלנית ומדוקדקת, ממש עבודת נמלים. הצגה משוכללת כל כך, מחשבתית ואמנותית. "צעד" אינה עוד הצגה. זאת יצירה שהיא מלאכת מחשבת ובה שיחה, קשב, מחשבה, רגש ואולי אפילו קריאה לפעולה." ננו שבתאי, הארץ

 

 

הערות הבמאי

‎״צעד״ נהגתה בקורונה. אני לא  בטוח מתי זה קרה אבל פתאום לא יכולתי להפסיק להסתכל על עצמנו כמו מן סרט טבע. להקה של פינגווינים, ציפורים שמסתדרות במעוף שלהן, הומוסאפיינסים שמסתתרים במחילות ומזמינים משלוחים. 

העבודה התחילה בזום, בשיחות טלפון עם רינה, בקריאה משותפת של קיצור תולדות האנושות. כשאפשר היה נכנסנו לסטודיו. הנפשנו שלדים, צילמנו, רקדנו. ודיברנו. הוי כמה שדיברנו. כל כך הרבה דברנו עד שהבנו שבהצגה עצמה צריך שקט. כזה שיאפשר לקהל להתבונן בנו, ההומוסאפיינס שעל הבמה, כמו בסרט דוקומנטרי. 

ידענו איך המופע מתחיל, אבל לא איך הוא נגמר. בכל פעם שהגענו לסוף נתקלנו באותה בעיה – איך מספרים סיפור שנמצא בעיצומו?  ואולי זה בכלל מה שמניע אותנו, ההומוספיאנסים. הפחד מהסוף. 

ובגלל זה אנחנו כותבים סיפורים, ועושים הצגות.

 

 

 

עיבוד ובימוי: צבי סהר

ייעוץ אומנותי: רנה ירושלמי

ארט דיירקטור: טל ארז

עיצוב תאורה: שי דרור

מוסיקה: שלומי מנצור

הנחיית בובות: גוני פז

ייעוץ תנועה וע. במאי: שי קסל

ייעוץ טקסט: דניאל כהן לוי

סאונד: קובי שמואלי

על הבמה (לפי סדר א'-ב'): יובל פינגרמן, ינון כהן, יעל פינקל/איילת גולן, עמרי רווה, צבי סהר, צ'הירו טזורו, שני שבתאי

יום חמישי 02.5

20:30

תיאטרון הקאמרי

לרכישה >

יום שישי 03.5

12:30

תיאטרון הקאמרי

אזלו הכרטיסים